Un marti digital va uram tuturor

22
02
07

Un eveniment fara precedent la noi, Digital Marketing Forum, o zi intreaga de marketing interactiv. Marti, 27 februarie – organizator Evensys.

La Kinecto, am mobilizat departamentul de mineri de la Strategie si Creatie, la partea de comunicare a evenimentului, iar pe Radu il trimitem o sa arbitreze la categoria grea, intr-un panel despre…marketing online – Aurul, Internetul si consumatorii.

Cu siguranta, marti abandonam lumea noastra mica de la birou, pentru goliatul 2.0.

Postat de Irina Tone pe 22/02/2007 | No Comments
Categorie: Industry news

Cu Wally Olins despre brand

16
02
07

Wally Olins a fost pe marti seara la Carturesti sa soarba un ceai si sa dea niste autografe. A mai vorbit si “Despre brand”, ultima lui carte tradusa la noi.

In “Despre brand”, W. O. se bate cu o mana cu Naomi Klein, autoarea cartii “No Logo”, care a devenit manualul anticoporatistilor, iar in cealalta mana tine aprinsa torta unei paradigme noi. Daca secolul trecut a fost al marketingului, obsesia actuala este brandingul, clar.

Cum nu am citit cartea inca, decat pe la coperti, ma rezum la prezentarea cartii pe care a facut-o la Carturesti, WO. In incercarea ei de a strivi hidra capitalismului, doamna Klein sustine ca brandurile sunt rele, pentru ca pacalesc oamenii si sunt capul hidrei capitaliste, deci sunt rele. Circular, nu?

Raspunsul lui WO este cat se poate de bun simt. Brandurile nu sunt inocente, sunt puternice, sunt persuasive, dar in final, decizia de a ceda in fata seductiei apartine consumatorului. Asa ca vina nu e a brandului. WO zicea ca brandurile se aseamana firii noastre: cautam seductia, si ne lasam sedusi. Doar ca noi o numim experienta si nu o valorizam ca pe ceva rau in sine.

Brandurile servesc unui scop, care poate fi rau sau bun. De exemplu, cel mai cunoscut brand din lume este unul umanitar si fara vreo legatura cu mecanismele capitalismului perfid: Crucea Rosie.

Si explicatia, dupa WO, ar sta si in faptul ca exista mai multe tipuri de branduri. Branduri functionale, in care decizia e functionala, in sensul ca alegi de fapt intre servicii, produse foarte asemanatoare, de exemplu, intre banci. Nu exista mare diferenta intre banci, iti ofera cam acelasi lucru. Si mai exista branduri in care predomina componenta emotionala, in care nu are loc nici o decizie rationala.

O alta explicatie pentru mecanismul de seductie al brandurilor ar fi distinctia intre product brands si service brands. Product brands se refera la branduri care perfomeaza la fel in fata oricarui consumator: un snickers, nu o sa-si schimbe gustul, mirosul, te astepti la acelasi lucru de fiecare data cand il mananci…In schimb, service brands sunt cu oameni, care tipa la tine, si interactiunea ta cu brandul e de fiecare data diferita…linii aeriene, banci, etc.

Prezentarea a fost foarte entertaining, iar acest englez simpatic de 70 de ani, vorbeste intr-un stil informal-academic, cu inflexiuni de Oxford, si te seduce. Nu toate ideile sunt o noutate, doar ca explicatiile sunt originale si prezentate misto.

Astept sa intru in dezabieurile chestiunii, in carte

Postat de Irina Tone pe 16/02/2007 | No Comments
Categorie: Know how relevant

Contact

Ne gasiti in Bucuresti, pe Str. Grigore Mora, nr. 11, sector 1 sau la office [at] kinecto [dot] ro ori la numarul de telefon (+4021) 231 21 21.

Despre

Blogul Kinecto: vei gasi aici noutati din marketing si publicitate, cele mai noi proiecte la care lucram, studii de caz interesante, review-uri de campanii de promovare precum si resurse utile din industrie.

Galerie foto

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos from Kinecto. Make your own badge here.